0 212 876 63 23 - 24info@medicellsaglik.com.tr Kavaklı Mah. İbrahim Müteferrika Cad. No: 3 Beylikdüzü / İSTANBUL

Hipotiroidi Beslenme Önerileri

Bütün besin öğelerinden yeterli miktarda aldığınız sağlıklı bir beslenme planı, en doğrusudur.

Tiroit için faydalı tek bir gıda olmadığı gibi, herhangi birinin fazla tüketimi de olumsuz etkilere yol açabilir. Bu sebeple çeşitli ve dengeli beslenmeye çalışmak önemli.

E vitamininden zengin beslenme, iyodun emilimini artırır. Çinkodan zengin badem, deniz ürünleri, et, karaciğer, tavuk, hindi, fındık, ay çekirdeği, süt ve yumurta sofranızda yer almalı.
Selenyum minerali de önemli rol oynar. Yetersizliğinde, kanda T4 ve TSH hormonu seviyesi yükselir ve T3 hormonu düşer. İyot ve selenyum eksikliği birlikte görülürse, hastalığın şiddeti daha da artar.

Selenyum seviyesinin düşmemesi için balık ve deniz ürünleriyle yumurta, mantar, ay çekirdeği, tam tahıllar ve mantarı beslenmenizden eksik etmeyin. Kırmızı et ve doymuş yağı sınırlayın. Farklı sebze ve meyveler, antioksidan bileşenleri alacağınız anlamına gelir.

Tiroitte en fazla görülen problemse ödemdir. Bu nedenle su tüketiminizi asla ihmal etmeyin ve günde 2-2.5 lt içmeye çalışın.

Dikkat etmemiz gereken bazı besinler ve durumlar da var.

Soya ve kahve, vücudunuzun hormon tedavisini kullanma yetisini azaltabilir. Bu nedenle sınırlı tüketmekte fayda var. Son vermek zorunda değilsiniz, fakat ilaç alma saatinize yakın yememeye özen gösterin. Yani, ilaçlarınızı sabah alıyorsanız, kahve, tofu, soya sütü ve sosu gibi ürünleri tüketmek için günün devamını bekleyebilirsiniz. Karalahana, brokoli ve ıspanak gibi sebzelerden, iyot seviyeleri yüksek olduğu için sınırlı tüketin veya uzak durun.

Sağlıklı günler dileriz.

Diyetisyen Aybüke BALLICA

Related Posts

Leave a Reply